- 19 iunie 2013
- Postat: ABR Editor
- Categorie Şedinţe ale Consiliului de Conducere
Proces verbal al ședinței
Consiliului de Conducere al Asociației Bibliotecarilor din România
Încheiat astăzi, 14 iunie 2013
Membrii Consiliului de Conducere prezenți:
- Mircea Regneală – președinte
- Corina Apostoleanu – vicepreședinte
- Mihaela Zecheru – vicepreședinte
- Valentina Lupu – vicepreședinte
- Claudia Lungu – vicepreședinte
- Lăcrămioara Blascioc – trezorier
- Daniela Argatu – membru
- Maria Colătău – membru
- Luminița Dragu – membru
- Valerica Grigore – membru
- Stela Sebe – membru
- Doru Stan – membru
- Ioan Roman – membru
A mai fost prezent:
Mihai Constantinescu – secretar executiv
Absenți:
Doina Ostafe – vicepreședinte
Rodica Volovici – secretar general
Dorina Bălan – membru
Ovidiu Călugărescu – membru
Ordinea de zi a ședinței a fost următoarea:
1. Stadiul organizării Conferinței Naționale ABR (diviziuni, secțiuni, înscrieri, premii, comisii etc.)
2. Intâlnirile secțiunilor și diviziunilor ABR- rapoarte ale vicepreședinților ABR
3. Tratatul de biblioteconomie – stadiul realizării
4. Situația financiară
5. Diverse
1. Stadiul organizării Conferinței Naționale ABR (diviziuni, secțiuni, înscrieri, premii, comisii etc.)
Domnul președinte Mircea Regneală a început ședința de Consiliu cu prezentarea situației privind organizarea Conferinței Naționale a ABR. Au fost comunicate unele date privind numărul de înscriși la conferință pe județe.
S-au discutat diverse aspecte organizatorice privind conferința (secţiuni profesionale – cu recomandarea de a nu fi prezentate mai mult de 2-3 lucrări pentru a se permite mai multe intervenții (președinți de secțiuni vor selecta lucrările ce urmează a fi prezentate și vor transmite titlurile până pe data de 1 august organizatorilor); probleme de cazare și masă (cei care nu s-au înscris încă sunt rugați să se înscrie de urgență astfel riscă nu mai poată fi cazați gratuit).
A fost citit Regulamentul de acordare a premiilor ABR și au fost aduse modificări. In cel mai scurt timp vor fi postate pe site-ul ABR.
În urma analizei problemei Diviunilor, care stabilesc politica ABR pe tip de bibliotecă, s-a decis ca reuniunile acestora să aibă loc numai o dată pe an și anume în cadrul întâlnirilor de primăvară. Așadar, deoarece aceste întâlniri au avut loc, ele nu vor mai fi programate în cadrul conferinței de la Oradea.
2. Intâlnirile secțiunilor și diviziunilor ABR- rapoarte ale vicepreședinților ABR
Au fost prezentate întâlnirile ABR ce au avut loc în această perioadă de către vicepreședinții ABR .
3. Tratatul de biblioteconomie – stadiul realizării
Domnul prof. Mircea Regneală a prezentat stadiul realizării Tratatului de biblioteconomie, al cărui prim volum va apărea în această vară și va fi lansat în cadrul Conferinței ABR Oradea.
4. Situația financiară
D-ra Blascioc Lăcrămioara, trezorier ABR, a prezentat situația financiară, cheltuielile și veniturile asociației. Se aprobă în unanimitate.
5. Diverse
Ca urmare a nemulțumirolor membrilor ABR față de discuțiile neprincipiale și neprofesionale care sunt purtate pe Biblos, Consilul ABR a aprobat crearea unei liste de discuții pentru membrii ABR. Urmează să se facă demersurile tehnice în acest sens.
S-a hotărât ca doamna Claudia Lungu (BNR), membru în Consiliul, să aibă ca responsabilitate Filiala București.
S-a aprobat textul scrisorii de intenție pentru alăturarea ABR la Declarația de la Berlin privind accesul deschis.
Consiliu desemnează pe dna vicepreședinte Claudia Lungu sa reprezinte ABR la modificarea Legii Bibliotecilor.
S-a discutat situația legată de sporul de praf – demersurile făcute de președintele ABR, împreună cu alși colegi, la cele două confederații, Alma Mater și Spiru Haret, pentru acordarea sporului bibliotecarilor pentru condiții vătămătoare
S-au discutat probleme legate de aplicarea ABR pentru programe/proiecte europene.