- 15 mai 2023
- Postat: Enache Emilia
- Categorie Şedinţe ale Consiliului de Conducere
PROCES-VERBAL
al ședinței Consiliului Director al ABR
În data de 22 martie 2023, a avut loc ședința trimestrială a membrilor Consiliului Director. Aceasta s-a desfășurat în mediul on-line, pe platforma Zoom.
Ordinea de zi
- Evidența membrilor ABR (înscriși și activi) pe filiale județene. Situația financiară a asociației. Prezintă: Trezorier – ec. Cristina Ungur
- Stadiul organizării Conferinței Naționale a ABR, ediția a XXXIII-a, Timișoara. Prezintă: Președinte filiala ABR Timiș – dr.ing. Agneta Lovasz
- Calendarul activităților pe secțiuni și diviziuni profesionale ABR – 2023. Prezintă: Secretar general al ABR – dr. Ivona Olariu
- Oferta educațională a ABR pentru semestrul I 2023. Prezintă: Președinte secțiunea Educație și Formare – dr. Simona Bursașiu
- Diverse
- Activitatea editorială a ABR
- Propunerea calendarului privind alegerea membrilor în structurile de conducere ale Asociaţiei Bibliotecarilor din România
- Propunere de acordare a unui premiu onorific „Alina Henrietta Muntyan” – filiala ABR Timiș
- Alte subiecte de interes general.
Au absentat din motive obiective: Lăcrămioara Onea, Cristina Pârvu, Petruța Voicu.
Invitat: Simona Bursașiu – președinte secțiunea Educație și formare.
- Doamna Cristina Ungur, trezorier ABR, a prezentat situația financiară a asociației pentru perioada ianuarie-decembrie 2022 și ianuarie-februarie 2023. Au fost analizate cheltuielile (salarii, deplasări, tipărire cărți etc.) şi veniturile (cotizații, sponsorizări, taxe conferință etc.). Raportul financiar a fost aprobat în unanimitate de membrii Consiliului Director.
- Doamna Agneta Lovasz prezintă stadiul organizării conferinței din acest an de la Timișoara, cu titlul Library 4.0. Aceasta se va desfășura în perioada 6-8 septembrie 2023 în format hibrid. Organizatori: Biblioteca Academiei Române-filiala Timiș, Biblioteca Centrală a Universității Politehnica Timișoara, Biblioteca Centrală Universitară „E. Todoran” Timișoara, Universitatea de Vest din Timișoara – Facultatea de Științe Politice, Filosofie și Științe ale Comunicării. Pe site-ul conferinței găsiți toate detaliile necesare înscrierii. Lucrările prezentate la conferință vor fi publicate într-un volum. Taxele vor fi diferențiate, în funcție de calitatea de membru/nemembru sau student. Propuneri excursii: Banat, muzeul Aviației (Făget), Caransebeș, degustare vin la Cramele Recaș.
- Calendarul activităților profesionale a fost definitivat și prezentat de dna Ivona Olariu. Acesta se găsește pe site-ul ABR.
- Asociația Bibliotecarilor din România (ABR) propune o nouă serie de cursuri de formare continuă în semestrul I al anului 2023. Acestea se vor desfășura online, pe platforma Zoom, în limita a 100 de participanți: Conservarea colecțiilor din biblioteci – dr. Monica Stoica; Servicii și produse documentare în biblioteca școlară – lect. dr. Gabriela Băran; Servicii și produse pentru biblioteci moderne – Vladimir Munteanu; Agenda 2030 și realități ale implementării în sistemul național de biblioteci – dr. Simona Bursașiu.
- În perioada 1 mai-30 iunie 2023 se vor desfășura alegerile din filialele ABR. Va fi respectat regulamentul publicat pe site-ul asociației, iar președinții de filiale vor lua legătura cu membrii Consiliul Director desemnați ca responsabili pentru fiecare filială. În urma pensionării contabilei asociației, doamna Laura Radu, a fost votată și acceptată oferta primită de la firma de contabilitate ProAudit, specializată în ONG-uri, pentru preluarea acestor sarcini. Următoarea ședință a Consiliului Director va avea loc la Cluj-Napoca în perioada 22-23 iunie 2023. Dna președinte Adriana Szekely a venit cu propunerea acordării premiului „Alina Henrietta Muntyan la următoarea conferință. A fost acceptată propunerea.
Întocmit de Emilia Maria Vodea,
Secretar executiv ABR